Principal bassoon is found dead at 26

Police in San Juan, Argentina, have found the body of Manuel Arellano from Cordoba, Spain, at his flat in the city.

Arellano, 26, taught in the music department of the University Nacional of San Juan and was principal bassoon of the Orquesta Universidad Nacional de San Juan. He was due to return home to Spain.

The cause of death is unclear. Investigations continue.

Here’s a statement from the university:

Lamentamos tener que comunicar que en el día de ayer falleció de forma repentina nuestro antiguo compañero fagotista Manuel Arellano Montero, a la edad de 26 años. Manolo formó parte de nuestra banda durante sus primeros años de formación musical, y posteriormente ha sido integrante de la Orquesta Joven de Andalucía, de la Joven Orquesta Nacional, y colaborado con la Orquesta de Córdoba o la de RTVE. Hace unos años ingresó como profesor en la Orquesta Sinfónica de la Universidad Nacional de San Juan (Argentina), donde residía en la actualidad. Destacó como un grandísimo intérprete y persona. Siempre le recordaremos. Que el Señor de las Penas y la Virgen de la Esperanza lo tengan en su Gloria, y le den fuerza y ánimo a su familia para poder superar esta pérdida.

Descanse en Paz

 

share this

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
  • A wise addition to school “health” classes would be a warning about the danger of inhalant schemes. Many people imagine helium to be safe just because it isn’t toxic in itself.

  • >