How the BBC misreads the Met

How the BBC misreads the Met


norman lebrecht

June 19, 2014

The headline on the BBC story linked here is wilfully misleading.

The Met did not cancel ‘anti-semtic’ broadcast. To suggest that it did is a defamation of John Adams, Alice Goodman and everybody else who is and was involved with the making of The Death of Klinghoffer. The Met, as most outlets faithfully reported, cancelled the simulcast out of fear that it might be perceived in some quarters to be anti-semitic.

The issue here is the standard of BBC website reporting, which ranges from poor to appalling.

If you have a moment, complain to the DG, Tony Hall. This is really bad news.

The Death of Klinghoffer


  • CDH says:

    It’s inside quotation marks and you only have to read the lead to get the exact context of the story.

    Whoever is culpable on this decision, and for whatever reason (‘reason’) it is hardly the BBC.

    Lighten up.

  • Ks. Christopher Robson says:

    I have to agree with you Norman, the standard of reporting on the BBC News website is incredibly inconsistent. What distresses me most, apart from the sometimes blatantly uninformed and the often painfully slow updating of the reports, is the absolutely dreadful standard in the use of the English language. The construction of many reports is often sloppy and repetitive, and the standard of spelling is sometimes so bad as to be indefensible (also on the BBC TV News “tickertape”at the bottom of the screen).

    In the case of the “Klinghoffer-Met” report, I was amazed to see such a sensationalist and uninformed headline to the BBC report, when that particular piece of news had already been extensively reported on elsewhere with much greater clarity. The Beeb headline is disgracefully misleading!